سون شوز نماد اعتماد الکترونیک گرفت

  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۴۵:۲۲ ب.ظ

فروشگاه اینترنتی سون شوز و نماد اعتماد
 

به اطلاع مشتریان و همراهان خوب سون شوز می رساند، با پیگیری های بعمل آمده، سایت و فروشگاه اینترنتی «سون شوز» موفق به دریافت نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت گردید. لوگوی نماد مذکور هم اکنون در سایت کفش پاشنه مخفی سون شوز درج شده است و این نشان بدان معناست که خریداران می توانند با اطمینان بیشتر و اعتماد کامل، اقدام به خرید اینترنتی از فروشگاه اینترنتی «سون شوز» بنمایند.

مختصری درباره نماد اعتماد الکترونیکی

«نماد اعتماد الکترونیکی» نشانه ای است که از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیک وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران ، به عنوان تاییدیه به فروشگاه‌های اینترنتی داده می‌شود. فروشگاه‌هایی که از طریق اینترنت اقدام به ارائه کالا و خدمات به مشتریان می‌نمایند، با مطالعه راهنماهای مربوطه، و تطبیق خود با الزامات یک فروشگاه اینترنتی، نسبت به آماده سازی وب سایت و مدارک مورد نیاز اقدام نموده و پس از طی مراحل قانونی و چک شدن روال های کاری و محصولات آنها توسط همین مراکز، این نماد را دریافت می نمایند.

یکی از عوامل مهم توسعه تجارت الکترونیکی، ایجاد اعتماد و اطمینان در میان کاربران خدمات الکترونیکی می باشد، مهمترین عوامل مراجعه و اعتماد خریداران به فروشگاه های مجازی:
- کامل و صحیح بودن اطلاعات کالا یا خدمات ارائه شده.
- گارانتی محصولات و ارائه خدمات پس از فروش.
- واضح بودن روند برگرداندن کالا و بازپس گیری پول.
- محفوظ ماندن اطلاعات شخصی و مالی خریداران.
- تایید امنیت سایت توسط یک موسسه و مرکز ملی اعتماد.
تائید فروشگاه مجازی توسط یک موسسه و مرکز ثالث، بیشترین تاثیر در مراجعه و اعتماد خریداران به فروشگاه مجازی را دارد. در این حالت خریدار از محفوظ ماندن اطلاعات خود احساس امنیت بیشتری دارد و اگر از اطلاعات شخصی وی سوء استفاده شود، می تواند برای شکایت از فروشگاه مجازی متخلف به مراجع قانونی مراجعه نماید.
در ایران مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مسئولیت ایجاد زیر ساخت های امنیت و اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به فروشگاه های مجازی را برعهده دارد.
اعطای نماد اعتماد الکترونیکی برای وب‌سایت های تجاری با هدف قانونمند کردن و چارچوب دهی به فعالیت فروشگاه‌های مجازی در حال انجام می باشد. نماد اعتماد الکترونیکی به شکل یک علامت در بالای سایت‌هایی که از نظر قانونی فعالیت آنان مورد تائید است به نمایش در می آید. ساماندهی سایت‌های تجاری در کشور موثرترین گام برای ایجاد فضای تجارت الکترونیکی است به نحوی ‌که مردم در هنگام خرید از طریق اینترنت با اطمینان از این ‌که سایت‌ها به تعهدات خود در قبال آنان عمل خواهند کرد و حقوق مصرف کنندگان را به رسمیت می‌شناسند،‌ اقدام به خرید می کنند.

 اما چگونه به نماد اعتماد الکترونیکی نشان داده شده در یک فروشگاه اینترنتی یا یک کسب و کار آنلاین اطمینان کنیم و با آرامش خرید کنیم.

مطابق با گفته کارشناسان سازمان توسعه تجارت الکترونیکی به عنوان متولی اینماد در کشور اگر تصویری از لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی در وب سایت یک کسب و کار اینترنتی را مشاهده کردید، برای اطمنیان و امنیت بیشتر لازم است به این نکات توجه کنید :

    با کلیک کردن بر روی تصویر لوگوی نماد، صفحه مجوز مربوطه را مشاهده کنید.
    مطمئن شوید صفحه ای که مشاهده می کنید، صفحه اصلی مرورگر شماست و نه یک عکس و تصویر از یک مرورگر.
    دقت داشته باشید که صفحه مجوز حتما باید با آدرس enamad.ir آغاز شده باشد.
    حتما آدرس اینترنتی (URL) سایت فروشگاه یا بازار الکترونیکی با آدرسی که در این صفحه معرفی می شود یکسان باشد.

لیست فروشگاه های دارای نماد اعتماد الکترونیک را می توانید در این نشانی www.enamad.ir/ShopList.aspx ملاحظه نمایید.

 

طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید