روش صحیح بستن بند کفش مردانه

  • ۲۱ دی ۱۳۹۷ ۰۳:۴۵:۱۵ ب.ظ

روش صحیح بستن بند کفش مردانه چیست؟

نحوه بستن بمد کفش مردانه



بستن بند کفش شاید از نظر بسیاری از آقایان مساله مهمی نباشد و همین که بند کفش شما بتواند تنگی و گشادی آن را کنترل کند کافی است. اما بستن بند کفش رسمی با کفش‌های غیررسمی و کتانی تفاوت دارد و بند کفش‌های کتانی را می‌توان ضربدری بست در حالی که کفش‌های رسمی باید بندهای موازی و ساده داشته باشند و اگر بندهای آن به صورت ضربدری بسته شود کفش شما نامرتب و غیررسمی به نظر خواهد رسید. اما روش صحیح بستن بند کفش مردانه رسمی چیست؟ چطور می‌توان بندها را طوری بست که موازی باشند و نه ضربدری؟ در این مقاله می خواهیم روش صحیح بستن بند کفش مردانه را خدمت شما دوستان آموزش دهیم.
 

روش صحیح بستن بند کفش مردانه


حال که دانستید کفش‌های رسمی مردانه بنددار باید با بندهای موازی بسته شوند لازم است که روش صحیح بستن بند کفش به این شکل را بدانید. در اولین گام لازم است که یک بند کفش مناسب و باکیفیت برای کفش خود انتخاب کنید، البته اگر بند خود کفش به اندازه کافی خوب و باکیفیت است لزومی به این کار نیست اما اگر به هر دلیل این بند کهنه یا فرسوده شده است لازم است که یک جفت بند نو و زیبا در رنگ خود کفش تهیه کنید. برای بستن بند کفش به روش حرفه‌ای و رسمی گام‌های زیر را دنبال کنید:

 


    ابتدا بندهای کفش را درآورید و در اولین قدم دو انتهای بند را در سوراخ‌های پایینی کفش فرو کنید.
    ابتدا تعداد جفت‌های سوراخ‌های بند کفش خود را بشمارید، اگر این تعداد زوج باشد (مثلا ۴ جفت) بندها را از هر دو طرف بکشید تا کاملا مساوی شوند. اما اگر این تعداد فرد باشد (مثلا پنج جفت) یک طرف بند کفش را بکشید تا کمی از طرف دیگر بلندتر شود.
    بند سمت راست را که در تصویر با رنگ آبی مشخص شده است از سوراخ بالایی آن در قسمت زیر کفش عبور دهید و به سوراخ سمت چپ برسانید و داخل کفش فرو ببرید.
    بند سمت چپ را که با رنگ مشکی مشخص شده است از سوراخ سمت چپ (یک سوراخ بالاتر که هنوز خالی است) عبور دهید و از قسمت بیرون کفش خارج کنید.
    دوباره سراغ بند قبلی (رنگ آبی) بروید و آن را از سوراخ سمت چپ یعنی یک سوراخ بالاتر که هنوز خالی است عبور دهید و از از قسمت بیرونی کفش خارج کنید.
    این بار سراغ بند سمت دیگر (رنگ مشکی) بروید و آن را در سوراخ سمت راست فرو ببرید و از دو سوراخ بالاتر که هنوز خالی است عبور دهید و از قسمت بیرون کفش خارج کنید.
    این کار را ادامه دهید تا به آخرین سوراخ برسید و هر دو بند در قسمت بیرون کفش باشند، دقت کنید که در این مرحله طول هر دو بند یکسان باشد در غیر این صورت باید با جابجا کردن، بندها را مجددا تنظیم کنید.
    وقتی از بستن بند کفش به روش صحیح و مساوی اطمینان حاصل کردید کفش را بپوشید و میزان گشاد و تنگی بند را تنظیم کنید. حال کفش شما آماده است و هر زمان که بخواهید می‌توانید آن را بپوشید و بندها را گره بزنید.
    برخلاف آن چه که به نظر می‌رسد در این روش بستن بند کفش، گشاد کردن و تنگ کردن بند بسیار ساده‌تر از روش ضربدری است و به خصوص برای بوت‌های مردانه کارایی زیادی دارد.


 

طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید