بورلی هیلز شهری اشرافی نشین

  • ۱۳۹۴/۰۷/۲۳ ۰۲:۵۹ ب.ظ

بورلی هیلز شهری اشرافی نشین

بورلی هیلز شهری است اشرافی‌نشین با مساحت 14.75 کیلومتر مربع و حدودا 35000 نفر جمعیت در ایالت کالیفرنیا و غرب کلان‌شهر لس‌آنجلس که گران‌ترین و مجلل‌ترین خانه‌های آمریکا در آن قرار دارند. خانه بسیاری از معروفترین و مشهورترین بازیگران سینمای هالیوود، خوانندگان و دیگر هنرمندان آمریکایی در آنجا قرار دارد.

از خانه های مجلل بورلی هیلز می توان به ویلای 12 میلیون دلاری خانم جنیفر لارنس بازگر معروف هالیوود ، عمارت 70 میلیون دلاری مارکوس پرسون خالق ماینکرافت ، ویلای 12 میلیون دلاری بیزن پاک نژاد طراح سرشناس ایرانی - آمریکایی و ... اشاره کرد.

 

بسیاری از ایرانیان متمول مهاجر مقیم لس‌آنجلس، بخصوص بسیاری از ایرانیان یهودی در شهر بورلی هیلز زندگی می‌کنند.
ایرانیان در حدود ۲۲٪ جمعیت شهر را تشکیل می‌دهند. ضمن آن‌ که بیش از ۲۰٪ املاک در این شهر متعلق به ایرانیان است و هم‌چنین بیش از ۴۰٪ دانش‌آموزان شهر نیز دارای تبار ایرانی هستند.

جمشید دلشاد نخستین فرد ایرانی‌تبار در تاریخ است که به شهرداری یکی از شهرهای آمریکا انتخاب شده‌است. وی در فاصله سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۸ توانست ۲ بار به مقام «شهردار» در شهر زیبای بورلی هیلز برسد. هنوز هم چندین تن از اعضای شورای شهر بورلی هیلز دارای تبار ایرانی هستند.

گفته می شود که بسیاری از اشراف و ثروتمندان این شهر به رغم برخورداری از قد بلند و اندام متناسب جهت داشتن ظاهری منظم و آراسته باز هم از کفش های پاشنه مخفی استفاده می کنند و به همین دلیل به این کفش ها بورلی هیلز گفته می شود.
 

طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید