تشخیص چرم اصل و طبیعی از تقلبی و مصنوعی

  • ۲۶ آذر ۱۳۹۴ ۰۴:۲۷:۴۷ ب.ظ

تشخیص چرم اصل و تقلبی

احتمالا شما هم از آن دسته مشتریان خوش ذوق و خوش سلیقه محصولات چرمی هستید که همیشه موقع خرید این محصولات ( اعم از کیف ، کفش ، کمربند و ... ) به اصل و تقلبی بودن یا بهتر بگوییم طبیعی و مصنوعی بودن آن شک کرده اید.

در این پست می خواهم شما را با 7 روش ساده که می توان چرم اصل را از چرم تقلبی تشخیص داد ، به زبانی ساده بیان نمایم.

1 - با یک نگاه گذرا به کالای چرمی اگر خلل و فرج موجود در روی آن طبق الگویی مشخص قابل شناسایی باشد ، یقین داشته باشید که از چرم مصنوعی تهیه شده است.

2 - انعکاس یکنواخت نور از سطح یک محصول چرمی دلالت کافی بر مصنوعی بودن آن دارد. چرم طبیعی در مقابل تابش نور ، نور را به صورت یکدست منعکس نمی کند یعنی در بعضی از قسمت ها براق و در قسمتی دیگر مات به نظر می رسد.

3 - مشاهده نخ های توری شکل در پشت یک محصول چرم کافی است که آن را یک چرم مصنوعی بدانید. این نخ ها معمولا در پشت لبه های دوخته با کمی دقت قابل شناسایی است.

4 - وجود تار و پود در لبه های برش خورده محصول هم دلیل روشنی بر مصنوعی بودن چرم آن است. این لبه ها در کفش های چرمی بیشتر دیده می شود. و کفاشان برای اینکه اصل و طبیعی بودن محصول تولیدی خود را ثابت کنند همیشه یکی دو تا از این لبه ها را به طور مشهود روی کفش ایجاد می کنند.

5 - محصولاتی که از چرم طبیعی تهیه شده اند موقع لمس با دست کاملا نرم و منعطف به نظرمی رسند در حالی که چرم مصنوعی حالت زبر و شکننده دارد.

6 - موقع لمس با دست چرم طبیعی بر خلاف انواع مصنوعی ضخامت یکسانی ندارد بلکه ضخامت آن در تمام قسمت ها متفاوت است.

7 - قیمت یک کالا که از چرم طبیعی تولید شده است بالاست اما همیشه قیمتی را که فروشنده پیشنهاد می کند ، ملاک اصل بودن چرم قرار ندهید زیرا متاسفانه برخی از فروشندگان سودجو محصولاتی را که از چرم مصنوعی تهیه شده و تقلبی هستند به عنوان چرم طبیعی عرضه می کنند.

سون شوز تعهد می نماید که کلیه کفش های تولیدی از جنس چرم صد در صد و مرغوب تولید شده است بنابراین بازدید کنندگان سایت با خیال راحت می توانند نسبت به خرید کفش چرم دلخواه خود اقدام نمایند.

 

 

طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید